Arbejder I også med inklusion i jeres skole? Det er et indsatsområde i hele landet, at børn med særlige behov så vidt muligt skal kunne indgå i den almene undervisning med de nødvendige hjælpemidler.
Lærere er meget vigtige for dette arbejde. Samtidig er det vores erfaring, at specialdesignede møbler og indretning kan være en stor hjælp for lærere og pædagoger. De kan skabe fleksible, praktiske og understøttende læringsmiljøer og være lige netop det hjælpemiddel, der kan imødekomme den enkelte elevs behov for ro og rammer i undervisningen. På den måde kan møbler støtter inklusionen.
Skolen ved Nordens Plads er en specialskole for børn og unge, der har brug for yderligere støtte i deres udvikling og trivsel. Det kræver, at læringsmiljøet kan skabe tryghed og ro, og tilpasses hvert barns udviklingsmål og progression.
Vi hjalp blandt andet skolen med at indrette specialklasserne. Her kan hver enkelt elevplads nu nemt flyttes samlet og uden at ændre på den, hvis en elev skal skifte klasseværelse eller spor. Løsningen bidrager til et understøttende miljø for eleverne og sikrer en bedre dagligdag for små og store.
Med socio-emotionelle udfordringer kræver elevernes trivsel og udvikling trygge rammer på Vestervejs Skole. Vi hjalp specialskolen i Ringsted med at skabe rum-i-rummet, så hver elev har mulighed for at kunne trække sig tilbage efter behov og fordybe sig i sit arbejde.
Løsningen bestod af specialdesignede arbejdspladser med dæmpbar belysning, stikkontakter, integreret skuffe i bordpladen, akustiklofter samt mulighed for at kunne trække et gardin eller skydebar væg for efter behov.
Resultatet er, at elever og lærere har større ro i klasseværelset, ligesom der er mulighed for at rumme flere elever i klassen.
Med socio-emotionelle udfordringer kræver elevernes trivsel og udvikling trygge rammer på Vestervejs Skole. Vi hjalp specialskolen i Ringsted med at skabe rum-i-rummet, så hver elev har mulighed for at kunne trække sig tilbage efter behov og fordybe sig i sit arbejde.
Løsningen bestod af specialdesignede arbejdspladser med dæmpbar belysning, stikkontakter, integreret skuffe i bordpladen, akustiklofter samt mulighed for at kunne trække et gardin eller skydebar væg for efter behov.
Resultatet er, at elever og lærere har større ro i klasseværelset, ligesom der er mulighed for at rumme flere elever i klassen.
Skolen ved Nordens Plads er en specialskole for børn og unge, der har brug for yderligere støtte i deres udvikling og trivsel. Det kræver, at læringsmiljøet kan skabe tryghed og ro, og tilpasses hvert barns udviklingsmål og progression.
Vi hjalp blandt andet skolen med at indrette specialklasserne. Her kan hver enkelt elevplads nu nemt flyttes samlet og uden at ændre på den, hvis en elev skal skifte klasseværelse eller spor. Løsningen bidrager til et understøttende miljø for eleverne og sikrer en bedre dagligdag for små og store.
FLEX-serien giver lærerne og eleverne mulighed for at kunne skabe et roligt læringsmiljø, afskærmet for visuel og lydlig støj. Serien består af reoler, gruppeborde og elevborde. Alle designs er tegnet af arkitektfirmaet MATTERS og forfinet i samarbejde med eksperter, børn og medarbejdere på Heerup Skole i København.
Skab rum i rummet med Landsbyen. De arkitekttegnede kuber kan kombineres til en inkluderende indretning, så elevernes behov imødekommes og tilpasses rummet. På den måde kan I tilgodese behov for plads til fællesskab, til fordybelse, til fleksible rumligheder, til dæmpning støj og til at skabe ro og orden.